woensdag 29 augustus 2012

NOTD: Pink wednesday: selfmade mosaictips

Hey,

Het is al terug woensdag, wat gaat de tijd soms snel. Woensdag = pink, dus dacht ik aan roze tips. Ik wou dan ook wel eens iets nieuws uitproberen, dus kijk maar mee naar mijn zelfgemaakte 'mozaïektips'.
---
Hey,

It's wednesday already, times goes by so fast. Wednesday = pink so I thought about pink tips. I also wanted to try something new, so let's look at my selfmade 'mosaic tips'.

 
Ik begon met een basecoat, 1 laagje Catrice Ultimate Nudes: 020 en 1 laagje China Glaze: Moonlight. Daarboven kwam nog een laagje Essence Absolute Pure (een doorzichtige nagellak) waarin ik mijn mozaïektegeltjes vastlegde. Ze zijn niet allemaal dezelfde grootte, maar dat vind ik ook niet van belang. Ze hangen ook niet heel dicht bij elkaar omdat ik vind dat je de randjes erdoor moet zien.
---
I started with a basecoat, 1 layer of Catrice Ultimate Nudes: 020 and 1 layer of China Glaze: Moonlight. Above that came a layer of Essence Absolute Pure (a transparant polish) where I 'glued' the mosaic tiles in. They don't have all the same size, but I don't think that matters. They don't hang close to eachother neither, because I think you have to see the edges through it.
 
 
Als laatste bracht ik nog 2 laagjes topcoat aan, zodat alles mooi 1 geheel werd.
---
As final touch, I used 2 layers of topcoat, to let it become whole.
 
 
Uit wat maakte ik de mozaïektegeltjes? Ik knipte ze uit een zak chips. Daar vind je ook alle kleuren van de regenboog in terug. Je maakt de zak vanbinnen en vanbuiten schoon en snijdt kleine reepjes uit het kleur dat je wenst. Van die reepjes knip je kleine vierkantjes et voilà.
---
How did I make these mosaictiles? I cutted them out of a bag of crisps. You'll find there all the colors you need. You first clean the bag (inside and out) and you cut little strips from the color you like. From those strips you cut little squares and done.
 
Wat denk je van de tips met de zelfgemaakte mozaïekjes?
What do you think about the tips with the selfmade mosaics?
 

11 opmerkingen: